Zygfryd Klaus

Zygfryd Klaus

Zapisy pod numerem:

600 140 144

Psycholog kliniczny, psychoterapeuta, jest absolwentem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Szkolił się w szeregu podejściach terapii psychologicznej: Gestalt, Eriksonia, Bioenergetyka, Analiza Transakcyjna, NLP i uczestnicząc w licznych seminariach z udziałem światowej sławy terapeutów jak: Ernest Rossi, Betty Alice Erickson, Brent B. Geary, Susy Singer – Fisher, Michael Rundolph, Jeffrey K. Zeig i inni. Jest twórcą własnej „metody mitoterapii” opartej na semiologicznej koncepcji mitu Rolanda Barthesa i konstrukcjonistycznych założeniach funkcjonowania umysłu, wg. formuły, iż „nie tyle poznajemy świat, co go konstruujemy”. Współautor , wraz z Andrzejem Pankallą, książki pt. „Mitoterapia – historia, teoria, praktyka”. Inicjator, współzałożyciel i prezes fundacji „Instytut Psychologii Mitu”. Prowadzi różnorodne formy terapii i coachingu (w oparciu o konstrukcję mitu), zarówno dla osób dorosłych jak i młodzieży, rodzin i par oraz warsztaty, szkolenia i seminaria w zakresie „metody mitoterapii”. W 1994 roku uzyskał uprawnienia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego do prowadzenia grup i warsztatów psychologicznych. Założyciel i pierwszy dyrektor Ośrodka Diagnostyki i Terapii Dzieci i Młodzieży z Niepełosprawnoscią w Poznaniu, b. dyrektor Młodzieżowego Ośrodka Profilaktyki i Psychoterapii w Warszawie. Prowadził szereg warsztatów superwizyjno-szkoleniowych dla psychologów i terapeutów poradni psychologicznych w Sopocie, Gdyni, Poznaniu i w Warszawie, ostatnio także dla pracowników OPS w Dzielnicy Bemowo.

Prowadził liczne, niestandardowe warsztaty typu „trans i wizualizacja” oraz „moja opowieść – mój mit” na terenie Poznania, Warszawy , Sopotu, Gdyni i innych Polskich miast, także podczas XXXVIII Zjazdu Naukowego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w Opolu w 1993 roku.

W latach 1992 – 1994 Przewodniczący Zarządu Oddziału PTP w Poznaniu i Członek Zarządu Głównego PTP w Warszawie.

W 2001 r. otrzymał NAGRODĘ MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ II st. za wybitne osiągnięcia w pracy dydaktycznej i wychowawczej.